حجت الاسلام پناهیان گفت: قدرت معنوی حاج قاسم از قدرت نظامی اش بیشتر بود به گونه ای که داعش را به هراس می انداخت.

 حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم دعای ندبه امروز در بیت الزهرا حاج قاسم برگزار شد، گفت: وقتی سردار کار در منطقه شروع کرد حتی احدی از فرماندهان میدانی فکر نمی‌کردند داعش را بتوان از بین برد، می‌گفتند سوریه تجزیه شده است.

او افزود:  روی کاغذ ۷۲ کشور از تروریست‌های بین المللی در سوریه دفاع می‌کنند یا در عراق نیز به همین شکل از تروریست ها دفاع می شد، ارتش کاملا مسلح داعش، نفت شمال عراق وسوریه  را نیز برای هزینه هایشان غارت کرده وبا افتخار سربریدن‌ها را در قالب فیلم هایی نشان می‌دادند.

او تاکید کرد: در مقابل آنان ابرقدرتی مانند شهید سلیمانی واقع شد، سردار سلیمانی با تعداد یاران اندکی کار می‌کرد، اما برای قدرت معنوی یک ساعت به سجده می‌افتاد با همین قدرت معنوی آن  هیمنه پوشالی را نابود کرد .

پناهیان تصریح کرد: نگاه کردن به آسمان‌ها و زمین وتفکر دراوضاع جهان  ایمان را افزایش می‌دهد، رویت قدرت خلقت خدا در کنار مادیات، ایمان را می‌افزاید، به عبارتی  ایمان بخواهد افزایش یابد طرف باید با قدرت معنوی و قدرت نیت خودش کار کند.

این سخنران مذهبی افزود: از امیرالمومنین پرسیدند در حنگ‌ها با چه چیزی پیروز می‌شوی گفت با قدرت نیت خودم، می‌فرماید مومن انرژی اش را از نیتش می‌گیرد.

پناهیان بیان کرد: نگاه کردن امیرالمومنین به دشمنانش به واسطه  نور ایمانی که در چشمهایش بود آنان را قبل نبرد از بین می‌برد.

او با اشاره به شرایط زمانی حاج قاسم اظهار کرد: در زمان نبرد با داعش و زمانی که شهید سلیمانی وارد عراق شد ؛خبر دادند که سلیمانی وارد منطقه شد تمام داعشی‌ها از ترس منطقه را کامل ترک کردند.

او افزود: آیت الله بهجت معتقد بود قدرت ملت ایران ناشی از اراده امام خمینی است، این قدرت معنوی را نباید دست کم گرفت.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: نقش صدیقه کبری دختر پیامبردراتفاقات عالم اسلام را نباید نادیده گرفت، چه اثراتی دخترش زینب ایجاد کرد بماند.

او با بیان اینکه قدرت مادی را رد نمی کنیم، گفت:قدرت حضرت زهرا و قدرت ام البنین قدرت یک مادر است، امیرمومنان در نامه ۳۱ عبارت جالبی دارد، خداوند کلید خزائن آسمان وزمین را در اختیار تو داده وآن دعا است وبا دعای این مادران است که چرخه زندگی در دنیای اسلام می چرخد.

پناهیان بیان کرد: در حوادث و اتفاقات سالهای اخیر برنامه این است که  زنان را می‌خواهند ازقدرت‌های معنوی خودشان دور کنند و صرفا سرگرم قدرت مادی باشند؛ بعضا می گویند زن در خانه چه قدرت معنوی دارد ؛ باید گفت برخی غریب هستند وکسی آن‌ها را نمی‌شناسند آیت الله حق شناس را کسی نمی‌سناخت در تهران ایت الله بهجت پیام داد برای شفای وی دعا کنند مردم تهران، به عبارتی ستون تهران بود.

او تاکید کرد: امروز روز ام البنین است، قدرت معنوی این مادر درچه حد بالایی بود که فرزندش عباس بود و امیرمومنان در انتخاب ام البنین به شجاعت و وفا وادب این زن تکیه کرد.

پناهیان گفت:  در ازدواج‌ها جوانان نیز می‌توان به نکاتی توجه کرد مثلا اهل روضه بودن ویا بچه هیاتی بودن در انتخاب‌ها می‌تواند درآینده قدرت معنوی خانواده شود؛ همان طور که حاج قاسم وقف کرد این خانه را به عزای حضرت زهرا وکم کم آن را توسعه داد و این قدرت معنوی خوبی بود.

او درخصوص قدرت های معنوی برخی علما نیز اظهار کرد: علامه بهلول جایی که روضه خوانده شده بود را حس می‌کرد ومی شناخت حتی اگر مدت‌ها قبل بود، یا علامه طباطبایی که در مجلس روضه‌ای حضور یافته بود اثرات ذکر یا زهرا را روی سنگ های خانه، تشخیص می‌داد.

پناهیان گفت: حاج قاسم با آن ابهتش تسبیح از دستش نمی‌افتاد، چون قدرت معنوی اش با ذکر بیشتر و بیشتر می‌شود.

او با اشاره به اینکه  می پرسند چرا خداوند با این قدرت معنوی دشمن از بین نمی‌برد، گفت: خداوند منتظر بنده‌ها است که مانند حاج قاسم ابرقدرت معنوی شوند، یک قطره اشک بر علی اصغر یا امام حسین برای همه کافی است تا جزای آن حادثه عاشورا داده شود، همه باید از این رودخانه عبور داده شوند وبر کشتی نوح هر کسی لایق باشد بنشیند و حرکت کند و آن قدرت معنوی موجود در دنیا  اثرات دشمن از بین ببرد.

پناهیان تصریح کرد: در قدرت معنوی حضرت ام البنین همین بس که ادب وی در مرتبه بالایی قرار داشت، که سراغ فرزندان خود را نگرفت اول از حسین سوال کرد، فقط این مادر می‌تواند فدایی برای حسین مانند عباس تربیت کرد ،اینکه بعد از ایام فاطمیه وفات ام البنین است نشان دهنده این است که بعد از فاطمیه باید از مسیر ام البنین رد شوید.

برچسب ها: پناهیان ، قدرت معنوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار